Propunere legislativă a PNL pentru stoparea ”Fenomenului Brăila”, depusă la Camera Deputaților!

Partidul Național Liberal > Noutăți > Propunere legislativă a PNL pentru stoparea ”Fenomenului Brăila”, depusă la Camera Deputaților!

PNL a depus un proiect legislativ cu măsuri concrete pentru încurajarea elevilor din clasele terminale de gimnaziu și liceu să participe la probele de la evaluare naţională. În ultimii ani, am văzut cum ”prestigiul” școlilor este practic măsluit prin reducerea participării elevilor considerați ”slabi” la examenele de final de ciclu.

Este obligatoriu ca acest comportament să fie stopat prin lege, pentru că avem de-a face cu un dublu abuz. Pe de o parte, copiilor le este luat dreptul de a fi evaluați obiectiv și de a-și cunoaște nivelul de pregătire. Pe de altă parte, copilului i se induce în mod voit sentimentul lipsei de valoare personală, pentru că el ”nu este suficient de bun” ca să susțină un examen. Această abordare are un efect emoțional devastator asupra copiilor și trebuie oprită.„, a declarat Raluca Turcan, Prim-Vicepresedinte PNL

Proiectul depus de PNL prevede:

  • Obligația MEN de a cerceta cauzele neparticipării elevilor la examene, la nivelul școlilor și a județelor unde rata de neparticipare la examenele finale a elevilor de clasa a VIII-a și a XII-a depășește 25% din totalul elevilor înscriși la începutul anului școlar și prevenirea acestui fenomen;
  • Obligația MEN de a realiza demersurile necesare creșterii numărului de consilieri școlari, mediatori școlari, profesori de sprijin în unitățile școlare, acolo unde rata de neparticipare la examenele finale a elevilor de gimnaziu sau liceu depășește 25% din totalul elevilor înscriși;
  • Obligația MEN de a solicita ISJ-urilor și unităților de învățământ identificate cu procente mari de neparticipare la Evaluarea Națională de la finele clasei a VIII-a, respectiv la examenul de bacalaureat, stabilirea unui set de obiective pentru creșterea participării și îmbunătățirea rezultatelor la respectivele examene;
  • Obligația MEN de a asigura resursele necesare organizării Programului „Școală după Școală” – pachetul de remediere și sprijin la învățare pentru elevii din ultimii doi ani terminali, în unitățile școlare unde rata de neparticipare la examenele finale a elevilor de clasa a VIII-a și a XII-a depășește 25%.