Florica Chereches: Încă un “NIMIC” de la Ministerul Educației

Partidul Național Liberal > Noutăți > Florica Chereches: Încă un “NIMIC” de la Ministerul Educației

E trist! Școala începe în câteva zile, iar Ministerul Educatiei este complet nepregătit, din nou, devenind deja o obișnuință ca NIMIC-ul să însemne normal, pentru cei ce ne guvernează.

Așadar, școala începe:

  • fără un ministru al educației;
  • fără o viziune clară;
  • fără un buget corespunzător;
  • fără asigurarea siguranței copiilor noștri în școli;
  • fără a implementa programe care să prevină și să reducă abandonul școlar.

În plus, nimeni nu știe câți elevi sunt cu adevărat, asa cum și ministrul a recunoscut că: “situația din cataloage nu coincide cu cea din teren”, mulți elevi fiind înscriși, dar neparticipând la ore, cu toate că școala primește bani pentru ei.

Lipsa de predictibilitate și modificările intempestive au alungat și în acest an o mulțime de tineri din România, dintre cei mai capabili, care au avut rezultate excelente la bacalaureat și care doresc să-și facă un viitor într-un sistem mai așezat și mai sigur.

Uitându-mă peste Programul de guvernare al Coaliției PSD-ALDE, am constatat că singurele realizări din cei aproape 3 ani, au fost creșterea salariilor și beneficiilor profesorilor și implicit a Sindicatelor din învățământ.

Iată (NE)realizările guvernării iresponsabile:

  • Reabilitarea/modernizarea clădirilor școlare pentru ca toate unitățile de învățământ să obțină autorizații de funcționare – peste 1000 de școli aveau încă toaleta în curte la începutul verii
  • Mobilier școlar și dotări didactice (aparatură de laborator, biblioteci) moderne pentru unitățile de învățământ preuniversitar – laboratoarele lipsesc din
  • majoritatea școlilor, ele fiind desființate atunci când, peste noapte, s-a luat decizia introducerii clasei 0, fără a avea pregătită baza materială
  • Construcția a 2.500 de creșe, grădiniţe și unități after-school – doar 127 de creșe și grădinițe au fost modernizate, nicio construcție complet nouă
  • Realizarea reformei curriculare și înnoirea tuturor manualelor – deși esențială pentru creșterea calității actului educațional și stimularea intelectuală a copiilor, reprezintă un eșec total, guvernul venind cu soluția editurii unice, a manualului unic, și cu manuale greșite la clasa a VIa, unde s-a modificat programa
  • Generalizarea programului Școală după Școală – departe de a se fi realizat
  • Reînființarea/modernizarea atelierelor școlare pentru învățământul profesional și cel tehnologic – nu s-a făcut nimic nou, ci doar a fost crescută cifra de școlarizare la învățământul profesional în detrimentul celui liceal, în ultimul moment, netransparent, fără studiu de impact și fără pregătirea condițiilor necesare
  • Guvernanță profesionistă și transparență, descentralizare, autonomie și responsabilitate – numirile politice continuă să se efectueze fără nicio jenă.

PSD nu a înțeles sau poate că a înțeles și nu își dorește, că Educația este pilonul dezvoltării României, că doar având tineri educați și pricepuți putem aspira ca țara noastră să anuleze decalajul economic dintre cele mai multe țări europene și România.

O viitoare guvernare PNL va aduce educației din România câteva soluții simple, care rezolvă unele din problemele acute și reduc abandonul școlar:

  • Creșterea finanțării per elev
  • Acordarea unei mese la școală fiecărui elev din România
  • Generalizarea programului After School
  • Orientarea în carieră în gimnaziu, creșterea numărului de consilieri școlari
  • Decontarea navetei școlare
  • Internat cu cazare și masă gratuite pentru elevii din mediul rural înscriși în învățământul profesional
  • Corelarea ofertei educaționale cu cererea de pe piața muncii
  • Îmbunătățirea infrastructurii școlare, cu prioritate în mediul rural
  • Perfecționarea continuă a cadrelor didactice, masterul didactic.

Aceste măsuri trebuie luate rapid pentru că, dacă vom continua cu același sistem rudimentar de învățământ, bazat pe cantitate și nu pe calitate, România va fi amenințată de o gravă criză de specialiști și de forță de muncă înalt calificată.