alina gorghiu

Schimbarea schimbării

Pentru ca o economie sau o societate să funcționeze bine, e nevoie de continuitate, coerenţă, predictibilitate. Respectarea acestor principii asigură dezvoltare, atrage investitori și dau stabilitate țării. Există puţine programe pe termen scurt care să aibă un impact semnificativ pentru populaţie ori pentru dezvoltarea economică a ţării, în general e nevoie de timp pentru a se implementa un program cu beneficii pe termen lung. Din păcate, cei care ne guvernează, nu respectă aceste principii, desi le declamă în campanii, nu pentru că nu le-ar cunoaște, ci pentru că își pun mai presus propriile ambiții sau interese mărunte. Se schimbă cu o frecvență amețitoare miniștri, programe, strategii, ceea ce duce adesea la haos, confuzie, întreruperi sau chiar suspendări de programe bune, din simplul motiv că au fost propuse de cel de dinainte.


În sistemul de învăţământ, a cărui evoluție o urmăresc cu deosebit interes, regula de 6 luni se păstrează, educaţia având la conducere în ultimii doi ani, nu mai puţin de 4 miniştri. Din păcate, şi în alte ministere extrem de importante pentru România, a fost la fel sau chiar mai rău, dacă ne gândim că la transporturi au fost 5 miniştri în ultimii doi ani, la sănătate 4, la justiţie 5. Iar noi rămânem cu o infrastructură subdezvoltată, cu spitale care suferă de lipsa investițiilor, și exemplele negative ar putea continua.


Oricât de dornici ar fi noii veniți să aducă beneficii sistemului pe care îl conduc, e complicat într-un termen atât de scurt, cu atât mai mult cu cât obiectivele nu sunt întotdeauna aceleaşi cu ale predecesorilor lor. Aștept ziua în care miniștrii noi aleși să pună mai presus de orice, interesele României și să construiască un plan de acţiune clar și transparent pe fiecare domeniu important, bazat pe nevoi și pe o alocare obiectivă, nicidecum clientelară, a resurselor existente.


În ceea ce privește învățământul, aștept să fie definită finalitatea procesului educational pentru fiecare ciclu, astfel încât, copiii noștri să știe la ce să se aștepte și cum să-și construiască viitorul profesional. De ani de zile, toți liderii momentului au susținut importanța dezvoltării învățământului profesional, a școlilor de meserii, pentru a satisface cerințele pieței muncii, astfel încât abandonul școlar să scadă și tinerii să nu mai părăsească țara în căutarea unui loc de muncă dar de făcut s-a făcut extrem de puțin.


Matematicianul John Nash, laureat al premiului Nobel pentru economie, a demonstrat că “un grup prosperă dacă fiecare individ al grupului luptă pentru binele propriu şi pentru binele celorlalţi membri ai grupului”.


Vă invit, stimați colegi, să aplicați acest adevăr simplu și să puneți mai presus de interesele personale sau de grup, pe cele ale României, pe care ni le-am asumat cu toții şi pentru care am fost mandataţi a face parte din Parlamentul României. Vă cer să îndrăzniți să faceți din educație, o prioritate națională, nu doar din vorbe, ci mai ales, prin fapte!



Florica Cherecheș,

Deputat PNL Bihor